Hari Malaysia, Hati Lara

Hello blog! Akhirnya, terasa ingin menulis kembali. Dalam tempoh blog tidak ber-update ini, bukanlah aku tiada langsung menulis. Cuma, kebelakangan ini, ruangan Facebook lebih banyak digunakan sebagai ruang ekspresi.

Tadi membelek-belek setting blog ini, cuba preview beberapa theme, banyak theme baru, semuanya tak berkenan di hati. Last-last, stay dengan theme ini dan tukar header blog.

Sebelum meneruskan lanjut, rasanya wajar untuk aku berikan kredit kepada sumber header blog yang baru aku tukar ini. Di bawah ini merupakan gambar penuh poster daripada ‘UNDILAH.COM‘:


I think I’ll keep this header until the next general election – which is speculated to be held very soon!

Hari Malaysia

Yeah, hari ini Hari Malaysia. Tengok berita di TV, nampak meriah sambutan Hari Malaysia pada tahun ini. Kalau sebelum-sebelum ini, highlight banyak diberikan kepada Hari Kemerdekaan, tetapi tidak tahun ini.

Malam tadi, perdana menteri Malaysia ada membuat satu perutusan khas sempena Hari Malaysia, tapi aku tidak menontonnya. Keseorangan di rumah dan aku memencilkan diri di dalam bilikku.

Aku jadi tahu apabila melihat update status rakan-rakan di Facebook. Satu perkara yang menarik minatku, perdana menteri mengumumkan pemansuhan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA).

Oh, kalau nak baca perutusan perdana menteri tersebut, bolehlah baca di sini.

Undilah

Ada satu video yang baru sahaja disebarluaskan di laman maya ini bersempena dengan Hari Malaysia – video kempen mengundi yang dihasilkan oleh Pete Teo.

Aku rasa video ini sungguh menarik. Namewee dan Afdlin Shauki menyanyi di dalam video tersebut. Ramai lagi selebriti tempatan dalam video tersebut; artis, ahli politik, mahupun atlit!

Ah, tak nak cakap panjang, lihatlah sendiri:

Penutup

Adoi, tetiba rasa stress. Rasa tak sedap hati dengan beberapa orang. Dalam hati rasa macam, “Dia tak setuju dengan apa yang aku buatkah?”, “Dia ada terasa hati dengan apa yang aku pernah buatkah?”

Kalau ada antara kalian yang ada rasa aku dah buat salah dan mungkin aku tak sedar atau tak perasan atau tak tahu yang kalian kecil hati, terguris perasaan, dan yang sewaktu dengannya, aku minta maaf ya.

Aku prefer jika orang terus-terang denganku daripada memendam perasaan dan simpan rasa tidak puas hati terhadapku.

Raya baru ini, aku terdengar satu keluhan (mungkin tak sengaja) tentang sesuatu yang aku pernah buat lama dahulu yang rupanya beliau tidak puas hati. Dan aku sangat ingin tahu mengapa beliau terasa begitu. Tak best berkawan tetapi hakikat dalam hati ada perkara yang seperti belum diselesaikan.

Ah, merapu pula jadinya. Ok, semoga aku menulis lagi.

Allahu’alam.

One thought on “Hari Malaysia, Hati Lara

Leave a Reply

